Monday, November 24, 2014

Even niks

Soms kies ik er heel bewust voor om een momentje "even niks" te doen...

Er moet al zo veel...
Ik wìl zo ontzettend veel...
Ik vind zó veel leuk en het voelt alsof ik faal als ik het niet allemaal kan doen...
M'n hoofd loopt over...

Maar vanavond doe ik (na keihard gewerkt te hebben, betaald en vrijwillig) "even niks"...

Even niks betekent voor mij m'n ogen sluiten voor de vaat die opgeruimd moet worden, de was die gevouwen moet, het stof en de kruimels die in de stofzuiger moeten verdwijnen, de stapel papieren zooi die ik eigenlijk van de keukentafel wil hebben, maar in plaats daarvan lekker op de bank kruipen met een dekentje, een kop thee, Netflix en een haakwerkje...

Morgen moet er ook weer genoeg, maar aangezien er overdag toch niemand thuis is, ik vanavond en vannacht alleen ben en onze aap pas woensdagmiddag of avond weer thuis komt, laat ik de boel, de boel...

"Even niks"...!

No comments:

Post a Comment